איך נהייתי מטפלת ומורה ליוגה?

מיום שאני זוכרת את עצמי אהבתי לנוע. הגוף והתנועה תמיד היו המקום בו הרגשתי הכי בטוח לחוש ולהביע את עצמי. כילדה וכנערה למדתי שלל סגנונות התעמלות ומחול. כיום אני יודעת לומר שלצד ההנאה והחדווה שבתנועה, אותם חוגים גם הגבירו בי את הנטיה לתחרותיות ולביקורת עצמית ואף גרמו לי כאבים גופניים. כשהתבגרתי קצת התחלתי לחפש דרכים מיטיבות יותר עבור גופי ונפשי, וכך הגעתי אל היוגה בסביבות גיל עשרים ומצאתי בה בית. מאז ועד היום אני צועדת בדרך היוגה כתלמידה ומ- 2014 יש לי הזכות ללמד ולהעביר הלאה את חוכמת היוגה.

הדרך: איך הפכתי להיות מטפלת ומורה ליוגה?

מיום שאני זוכרת את עצמי אהבתי לנוע. הגוף והתנועה תמיד היו המקום בו הרגשתי הכי בטוח לחוש ולהביע את עצמי. כילדה וכנערה למדתי שלל סגנונות התעמלות ומחול. כיום אני יודעת לומר שלצד ההנאה והחדווה שבתנועה, אותם חוגים גם הגבירו בי את הנטיה לתחרותיות ולביקורת עצמית ואף גרמו לי כאבים גופניים. כשהתבגרתי קצת התחלתי לחפש דרכים מיטיבות יותר עבור גופי ונפשי, וכך הגעתי אל היוגה בסביבות גיל עשרים ומצאתי בה בית. מאז ועד היום אני צועדת בדרך היוגה כתלמידה ומ- 2014 יש לי הזכות ללמד ולהעביר הלאה את חוכמת היוגה.

במקביל לתרגול היוגה, המשכתי לחקור גוף ותנועה במחוזות נוספים. למדתי תואר ראשון באקדמיה למוסיקה ולמחול, שם נחשפתי לגישות ולאופני תנועה חדשים, כגון שיטת פלדנקרייז, קונטקט אימפרוביזציה וכתב-תנועה, אשר הרחיבו מאוד את תפיסת עולמי לגבי אפשרויות ההבעה בתנועה וכן היכולת לראות ולנתח תנועה. בהשראת גישות אלו פיתחתי ולימדתי שיעורי תנועה ייחודיים, ויצרתי עבודות מחול שעסקו בין היתר בדימוי גוף וביחסי גוף-סביבה.

בהמשך זכיתי ללמוד שנתיים בקורס מורים ליוגה אינטגרטיבית בהנחיית ציפי נגב, ושנה נוספת כאסיסטנטית שלה. בתבונתה ובנוכחותה המיוחדת, ציפי פתחה לי שער למחוזות הפילוסופיים של היוגה, ועזרה לי לראות בבהירות ולהמשיג את מה שחוויתי בתירגול – החל מההיבט הפיזי-גופני ועד להביטים הנפשיים והרוחניים. המפגש עם ציפי הצית את סקרנותי לגבי תהליכי גוף-נפש והוביל אותי בסופו של דבר ללימודי תואר שני בטיפול בתנועה.

לימודי הטיפול היו מאתגרים והפגישו אותי עם הרבה חלקים נסתרים בתוכי. נחשפתי לשפת הפסיכותרפיה הדינאמית והתחלתי לפגוש ולטפל באנשים שמתמודדים עם סבל נפשי רב. נוכחתי לגלות עד כמה עוצמתית יכולה להיות ההתערבות הטיפולית באמצעות תנועה כדי לקרקע ולחבר למציאות, לווסת רגשות ואפילו לחוות רגעים קטנים של הקלה ושמחה בתוך משבר.

לאחר שנה וחצי סטאז' ביחידה לטיפול בהפרעות אכילה, יצאתי לעולם הגדול והתחלתי לטפל באופן פרטי. אך התשוקה ללמוד ולהעמיק עוד, לצד הצורך בקבלת כלים טיפוליים נוספים, הביא אותי להרשם ללימודי פסיכותרפיה גופנית- נפשית מבוססת מיינדפולנס. כעת אני בשנה ב' ללימודיי, ממשיכה במסע להתקרב לעצמי, לגעת בחוויה הגולמית של הגוף ולטוות עוד ועוד חוטים במארג הצבעוני והמורכב של קשרי גוף-נפש-רוח. מודה על הזכות להיות תלמידה נצחית וללוות אחרים בדרכם למציאת חיבור, רווחה ושיגשוג.