מערכת שיעורים לשנת 2019-2020

איזה סוג יוגה אני מלמדת?

אוכל לענות על השאלה בשתי דרכים: התשובה הקצרה היא יוגה אינטגרטיבית, שם שטבעה מורתי האהובה ציפי נגב, והוא מתייחס לתהליכי האינטגרציה (מיזוג, שילוב, איחוד) שמתרחשים בתירגול בין הגוף הפיזי להיבטים הנפשיים והרוחניים שלנו. יוגה אינטגרטיבית אינה שיטה מובנית עם רפרטואר תרגילים קבוע, אלא גישה הוליסטית שמתייחסת למכלול האדם ושמה את צרכיו, רצונותיו ויכולותיו של המתרגל במרכז. במהלך התירגול אנו שמים לב לתנועות הגוף בד בבד עם הפניית הקשב לתחושות, רגשות, מחשבות ותפיסות אודות עצמנו ואודות העולם. דרך הרחבת המודעות לכל "החלקים" שלנו ולאופן בו הם משפיעים ומושפעים זה מזה, אנו נהיים ערים יותר לנטיות ולדפוסים שמנהלים אותנו, וכך מטפחים את היכולת לבחור מה באמת נכון עבורנו בנוכחות מלאה.

* לקריאה נוספת אודות ציפי נגב, מפתחת גישת יוגה אינטגרטיבית: https://yogain.co.il/

אפשר בהחלט להסתפק בתשובה הראשונה, אך למי שמעוניין לצלול יותר עמוק: תשובתי השנייה היא שאין שם או הגדרה ליוגה שאני מלמדת! וזאת מתוך אמונה שכדי להשאיר את הידע חי ומסקרן יש לחוות אותו כל רגע כחדש, ולהניח לזיכרונות ולאידאלים אודות מה שצריך ואמור לקרות. לעתים אני שומעת אנשים אומרים: "יוגה זה לא בשבילי כי אני לא צעיר או גמיש או… השלם את החסר". אמירות אלו נובעות מבלבול לגבי משמעות המילה יוגה, שנתפסת בטעות כשיטת התעמלות ואקרובטיקה. אולם היוגה אינה צורה אלא מהות עמוקה ודרך רוחנית שמכוונת את האדם לאיחוד והשלמה עם עצמו ועם העולם. לאורך ההיסטוריה מורים שונים פיתחו מגוון רחב של שיטות כדיי להגיע אל אותה חוויה מסתורית של אחדות, וכל מורה פעל בסגנון שהתאים למבנה הגופני והנפשי האישי שלו. כך למשל המורה הדגול ב.ק.ס. איינגר, שסבל בילדותו מחולי וחולשה, פיתח שיטת תרגול שהדגישה את חיזוק הגוף וטיפוח היציבות, ועל כן שיטתו מתאפיינת בדיוק רב ובשהייה ממושכת בכל תנוחה.  

מורתי ציפי, על אף היותה מאסטרית עתירת ניסיון ותבונה, עודדה אותנו לטפח בתוכנו מורה פנימי ולא ללכת שבי אחר סגנון התרגול האישי שלה. ברוח זו זכינו אנו, תלמידיה, לצאת למסע ארוך של חיפוש אישי ופיתוח הדרך הייחודית לנו לתרגל וללמד יוגה. האופן בו אני מלמדת היום מכיל שילוב של הידע והניסיון שצברתי כרקדנית וחוקרת גוף ותנועה, כתלמידה ומורה ליוגה וכמטפלת בתנועה. אני שמה דגש רב על השתרשות וצמיחה תוך הרפיית מאמץ מיותר בשרירים ובמיינד, פיתוח חמלה ואי-אלימות כלפי עצמנו, טיפוח תנועה הרמונית וזורמת דרך תיאום תנועה ונשימה וחיזוק הליבה. מרבית התרגילים בשיעור חוזרים על עצמם בווריאציות שונות- אך אנו משתנים בתוכם. כדיי לשמור על ערות ו"טריות" בזמן התרגול, אני מזכירה לתלמידיי לא לציית לי יותר מידיי אלא לבחון את מה שאני מציעה מתוך סקרנות, קשב וחופש פנימי.

לטם סייג

תשלום והרשמה

על מנת לאפשר תנאים מיטיבים, אווירה אינטימית ויחס אישי לכל מתרגל/ת, מספר המשתתפים בקבוצה מוגבל לחמישה. בכדיי להבטיח את מקומך בקבוצה יש להירשם ולשלם מראש! מומלץ לתרגל לפחות פעם בשבוע. מניסיוני, בחירת יום ושעה קבועים יעזרו לך להתמיד ולחוות תהליך משמעותי של למידה והתפתחות.

ישנן שלוש אפשרויות הרשמה, כאשר המחיר נקבע לפי מידת המחויבות:

 

הרשמה שנתית

חודש אחד

שיעור בודד

שיעור אחד בשבוע:

1900 ₪

(נובמבר 2019 – יולי 2020)

250 ₪

65 ₪

(על בסיס מקום פנוי)

שני שיעורים בשבוע:

3150 ₪

360 ₪

 
  • המחירים סטנדרטיים ואינם משתנים לפי מספר השיעורים בכל חודש (כולל חגים).
  • בהרשמה שנתית: ניתן לפרוס את התשלום עד תשעה תשלומים – בצ'קים בלבד.
  • בהרשמה לחודש אחד: יש לשלם מראש בתחילת החודש במזומן, העברה בנקאית או צ'ק.

מדיניות ביטולים והיעדרויות:
אם ידוע לך על היעדרות מתוכננת, יש להודיע מראש כדי שנוכל לתאם עבורך שיעור השלמה במועד אחר. השלמה תתאפשר על בסיס מקום פנוי, בתקופה של עד חודש מהיום שבו החסרת שיעור. 
לתשומת ליבך: במידה ונעדרת משיעור ללא הודעה מוקדמת, לפחות יום אחד לפני השיעור, לא יינתן החזר כספי או זכות להשלמה.

במהלך השנה ניתן לבטל הרשמה שנתית ולקבל החזר כספי של החלק היחסי, לפי תמחור של 250 ש"ח עבור כל חודש בו השתתפת. לנרשמים לחודש אחד לא יינתן החזר כספי על ביטול במהלך החודש.

סגירת תפריט